کد خبر: 1230991
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پرسپولیس و استقلال هفته‌ها بود که رقابت تنگاتنگی داشتند، به‌طوری‌که طی هفته‌های گذشته پرسپولیس یکی، دو مرتبه صدرنشینی را تجربه کرد، اما هر بار بیش از ۲۴ ساعت نمی‌توانست در صدر جدول بماند و استقلال بلافاصله جایگاهش را از سرخپوشان پس می‌گرفت.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: برگزاری همزمان بازی‌های هفته بیست و هشتم، سرنوشت لیگ را دستخوش تغییر کرد. پرواضح بود که حساسیت هفته‌های پایانی بر هیجان بازی‌ها خواهد افزود، هرچند این هفته نیز لیگ برتر به لحاظ فنی حرف خاصی برای گفتن نداشت و باز هم شاهد رفتار‌های غیرحرفه‌ای و حاشیه‌ای بودیم، اما آنچه این هفته نگاه‌ها را به خود جلب کرد فرصت‌طلبی پرسپولیس برای پایین کشیدن استقلال و نقل‌مکان به صدر جدول بود. اتفاقی که تغییر قابل توجهی در جدول رده‌بندی ایجاد کرد، به‌طوری‌که قعر جدول را هم دستخوش تغییراتی هرچند اندک کرد تا حساسیت بازی‌های باقیمانده لیگ دوچندان شود. 
 
حسرت برد در قائمشهر کار دست نکونام و یارانش داد و بعد از هفته‌ها صدرنشینی، درست در حساس‌ترین زمان ممکن جایگاه استقلال را به حریف دیرینه این تیم تقدیم کرد، آن‌هم در شرایطی که با توجه به شکست ۳ بر صفر پرسپولیس در نیمه نخست بازی با استقلال اهواز، حتی خوش‌بین‌ترین هوادار این تیم هم انتظار برد نداشت، چه برسد به استقلال. اما اوسمار با تشری که در نیمه دوم به بازیکنانش زد و تغییراتی که در ترکیب تیمش ایجاد کرد، نه فقط هواداران خودی که استقلال را هم شوکه کرد! 
اهمیت برگزاری همزمان هفته‌های پایانی این هفته کاملاً به چشم آمد. بدون شک اگر استقلال درصدی احتمال می‌داد پرسپولیس با یک کامبک دراماتیک بازی ۳ بر صفر باخته را با برد ۴ بر ۳ تاخت می‌زند، به هیچ عنوان راضی به تقسیم امتیاز‌ها در قائمشهر نمی‌شد، اما بدون شک نتیجه نیمه نخست بازی سرخپوشان، استقلال تهران را هم مانند استقلال خوزستان فریب داد تا آبی‌پوشان پایتخت برای سومین دیدار متوالی در قائمشهر تن به تساوی بدهند. این بدون شک تلخ‌ترین تساوی برای استقلال بود، اما نماینده قائمشهری لیگ‌برتر را برای ادامه حضور در سطح نخست فوتبال کشور امیدوار کرد، چراکه با کسب همین یک امتیاز، نساجی فاصله خود را با دیگر تیم‌های فانوس به دست لیگ افزایش داد. 
پرسپولیس و استقلال هفته‌ها بود که رقابت تنگاتنگی داشتند، به‌طوری‌که طی هفته‌های گذشته پرسپولیس یکی، دو مرتبه صدرنشینی را تجربه کرد، اما هر بار بیش از ۲۴ ساعت نمی‌توانست در صدر جدول بماند و استقلال بلافاصله جایگاهش را از سرخپوشان پس می‌گرفت. این‌بار، اما عملکرد دور از انتظار سرخپوشان در نیمه نخست هفته بیست و هشتم، نه فقط استقلال خوزستان که استقلال تهران را هم فریب داد و صدر جدول را از چنگ نکونام و شاگردانش درآورد. جایگاهی که حالا با توجه به اینکه تنها دو هفته تا پایان لیگ زمان باقیست، بازپس گرفتن آن کار ساده‌ای نیست و می‌تواند برای استقلال گران تمام شود، اگر پرسپولیس در دو هفته باقیمانده لغزشی نداشته باشد تا استقلال تساوی تلخ در قائمشهر را برای برگشت به صدر جدول جبران کند. 
 
البته این تنها نساجی نبود که موفق به کسب نتیجه در هفته بیست و هشتم شد، بلکه فولاد خوزستان هم با برتری مقابل ذوب‌آهن اصفهان توانست به بقا در لیگ امیدوار شود. با وجود این ویسی بعد از برد مقابل ذوب‌آهن ابراز خوشحالی نکرد و با نگرانی از دو بازی باقیمانده تأکید کرد که وضعیت امروزمان جای خوشحالی ندارد. با این حال برتری فولاد شانس بقای این تیم را افزایش داده، خصوصاً که استقلال خوزستان به‌رغم ارائه یک بازی متفاوت مقابل استقلال، آزادی را با دست خالی و قبول شکستی سنگین ترک کرد. حال آنکه بی‌تردید اگر عملکرد نیمه نخست بازی با پرسپولیس را در طول رقابت‌های این فصل ارائه داده بود، اکنون با ۲۲ امتیاز در رده ۱۵ و بعد از نفت آبادان یکی از اصلی‌ترین کاندیدا‌های سقوط به لیگ یک نبود. 
 
تکلیف نفت آبادان، اما تقریباً روشن است، به‌طوری‌که کمالوند بعد از تساوی شاگردانش برابر شمس‌آذر قزوین صراحتاً گفت که معجزه تمام شد و دیگر هیچ شانسی برای بقا نداریم. زردپوشان آبادانی که فصل گذشته نیز با سلام و صلوات موفق به ادامه حضور در سطح اول فوتبال کشور شدند، امسال هم با همان دست‌فرمان پیش رفتند تا در آستانه هفته بیست و هشتم با کسب تنها ۲۱ امتیاز و ۲۷ بازی پشت سر گذاشته در قعر جدول جای داشته باشند. شاید اگر نفت در این بازی خانگی به هر سه امتیاز بازی دست یافته بود امیدی هرچند اندک برایش باقی می‌ماند، اما تساوی مقابل قزوینی‌های تازه‌وارد به معنای پایان کار برزیلی‌های لیگ‌برتر بود و حالا دیگر به جرئت می‌توان گفت دو بازی باقیمانده برای نفت تشریفاتی است، مگر آنکه شاگردان کمالوند هر دو بازی باقیمانده را پیروز میدان باشند و دو تیم از بین استقلال خوزستان، فولاد، نساجی و پیکان هر دو بازی آتی را با شکست پشت سر بگذارند تا نفت آبادان بقایی دراماتیک را در لیگ تجربه کند، اتفاقی که خیلی محتمل نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار